Ezt a katona történetet Gáspár István küldte Mezőkövesdről.

 

Ez a történet már öreg „iszapos szemű rája” koromban történt!

 Egy kis kitérő elöljáróban!

    Mielőtt valaki azt hinné a Tisztelt Olvasóim közül, hogy fényezem magam, felelősségem teljes tudatában kijelentem, hogy az igazat, csak is a színtiszta igazat írom! Sokan vannak még közöttünk, akik igazolhatnak vagy cáfolhatnak!

    12 hónap szolgálat után előléptettek őrvezetőnek, úgy, hogy Zopcsák örgy. a parancsnok nem ismerte a nevemet egy év multával sem, ez nem az Ő hibája volt, hanem talán az én sunnyogási tehetségemnek volt köszönhető! Egyszerűen nem hívtam fel magamra a figyelmet semmivel, de kijelenthetem, hogy a G.K.-s szakasz legdörzsöltebb (van erre más szó is) katonája voltam! 16 hónap után mikor Hák Attila leszerelt, század írnok lettem, javasolt mint a legalkalmasabbat! Ő tudja miért!

    Így kezdődött el a Gibiszer János századossal és Pálosi Gyula őrmesterrel eltöltött felejthetetlen tíz hónapom!

    Csak remélem, hogy olvassák e sorokat és talán emlékeznek még rám, innen kívánok nekik jó egészséget! Lehet, hogy még nekik is újat tudok mondani.

    Ez akkoriban úgy működött, hogy az ÜTI vezénylése ki volt függesztve a Pk.iroda folyosójára, (az a szeg még most is ott van) két kóláért az írnok megmutatta és lemásoltam!

    Mivel én osztottam be az eltávozásokat és G.K-sok szolgálatát is, jó volt velem jóban lenni! Természetesen így könnyű volt magamnak és a haveroknak a legjobb ÜTI-hez igazítani a szolgálatot. Emlékszem, hogy jöttek hozzám az Ellátó-sok, hogy cseréljünk már el egy őrséget vagy egy konyhamunkát, telephely szolgálatért, én persze ellenszolgáltatás nélkül megtettem, csak a " költségeim fedezésére" kaptam néhány kólát!

    Tehát adtuk vettük a szolgálatokat mindig az Ütik vezénylésének figyelembevételével! Nem is részletezem, hogy mekkora szívás volt, mikor az Ütik egymás közt cseréltek szolgálatot! A nyugodtnak, békésnek ígérkező szolgálat az öregeknek rémálommá vált, a tv nézésnek, az alvásnak és a betervezett dobbantásnak befellegzett!

    Itt kezdődik a történet amit megszeretnék osztani veletek!

    Egy ilyen Üti csere után Szabó főtörzs lépett szolgálatba, Ő a kemény kategóriába tartozott, nagyon kellett vigyázni, de tudtuk, hogy csak takarodó után tart ellenőrzést! Be volt tervezve a dobbantás Váraljára, mint rendesen, a pénz összeszedve, most mi lesz?

    Döntöttünk, indulás! Hárman elindultunk vacsora után a sötét késő őszi éjszakába! Az eső cseperegni kezdett, de tudtuk az utat vakon is. Nem időztünk sokat, megraktuk a málhazsákot rendesen és elindultunk visszafelé az az elindultunk volna, mert közben az eső lefagyott! Tiszta jéggé vált az út visszafelé. A meredekről két lépés után visszacsúsztunk! Kapaszkodtunk fűbe fába, de nem haladtunk semmit az idő meg könyörtelenül sietett a takarodó felé! Már kiosztottuk, hogy mit kaphatunk dobbantásért, mikor a már említett Pelyhe Miki kitalálta, hogy induljunk el balra Tard felé és keressünk egy laposabb helyet, hátha fel tudunk menni. Már egy jó órája botorkáltunk a vak sötétben, teraszosan művelt szőlők között, mikor találtunk egy helyet ahol fel lehetett kapaszkodni! Csatakosan, sárosan estünk be a hálóba éppen takarodóra és már hallottuk is ügyeletes jelentését Szabó főtörzsnek, hogy a létszám hiánytalan ( gondolom, hogy az ügyeletes is öregedett pár évet míg odavoltunk) és nyomban elindultak felfelé! Már nem volt idő semmire csak úgy ruhástól be a takaró alá, a sáros surranót pillanatok alatt a legközelebbi kopaszéval kicseréltem, aki meg sem tudott nyikkanni a meglepetéstől!

    Nyílt az ajtó, elemlámpa, surranó ellenőrzés! Mikor odaért a sáros surranóhoz, megállt, alig jutott szóhoz!

- Katona!

- Takarodjon ki és tisztítsa meg a bakancsát és reggel jelentkezzen a századírnokánál, és kérjen soron kívül konyhamunka szolgálatot!
- Megértette!

- Értettem- válaszolta a megmentőm!

    Persze abból nem lett semmi, másnap megünnepeltük a megmenekülésünket, jókat nevettünk, de azt, hogy előző este be voltunk tojva rendesen hamar elfelejtettük, alig vártuk a következő alkalmat!

 
Gáspár István Mezőkövesd

A bejegyzés trackback címe:

https://cserepibakancs.blog.hu/api/trackback/id/tr821483283

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása