• Gusztáv Szécsényi
    Gyöngyössolymos! Életem egyik legszerencsésebb napját töltöttem ott - nem önszántamból!- 1972-ben! Ősz volt szép napos idő. Mi kell több a katonának! terepgyakorlaton voltunk. Miután földet értünk és a kis rajom egymása talált, elástuk az e...jtőernyőinket, majd megindultuk, természetesen rejtve a közeli erdő felé! Tűnés ez alapszabály volt. Miután a volt kőbánya felé vezető kis vonat vasúti sínjeit sikeresen felrobbantottuk, (Duranccsal! vaklárma!) tovább kúsztunk másztunk! Jól tele is ment a ruhám fenyő levéllel ami ugye engem is szurkált rendesen. Mielőtt átlopóztunk volna a főúton a temető felé, levetkőztem, hogy végre megszabaduljak a kellemetlen tüskéktől. Eközben levettem a tártáskám is, melyben 5.db. éles lőszerrel tele tár lapult! És nem vettem vissza! Mire a temető sötétje ellepet észre is vettem a bajt! Kész, ezért tuti halálra ítélnek. '50.db éles géppisztoly lőszer eltűnése tárakkal együtt. Mit ne mondjak. Aki abban az időben volt katona tudja ezért mi járt! Vissza a sötétbe a kiserdőbe megkeresni a tártáskám! Isten megsegített, mert szép holdvilág világította meg utam. Nem sokára meg is találtam amit kerestem, viszont a rajom előre küldtem, hogy majd utolérem őket! Nem jött össze az utolérés! Ráadásul rendesen eltévedtem ahogy az illik egy katonához! Mit tehetek irány be az első kocsmába, mivel onnan szűrődött ki világosság. Nekünk a Deszantnak már akkor terep-ruhánk volt, mikor megláttak örömükben átölelve felkiáltottak, Drága fiam visszajöttetek? Igyál egy sört! Mikor megtudták, hogy nem visszajöttem, már sajnos itt voltam,. már mint sereg, Egy kicsit elszomorodtak, de a söröm az megvolt! Végül elvittek motoron oda ahol lennem kellett volna és persze titokban, hogy ne vegye észre a góré. Csodálatos szerencsés napom volt, mert megúsztam a hadbíróságot, mert olyan emberekkel találkoztam akik már akkor Igaz Magyarok voltak! Pedig tiltották! Minden tiszteletem a Gyöngyössolymosi embereké! És ez nem mese volt!

A bejegyzés trackback címe:

https://cserepibakancs.blog.hu/api/trackback/id/tr392565328

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása