Kutatva katona élményeim között csak elő bukkan mindig egy szomorú élmény,ami nagyon sokszor előjött már.

Az is közrejátszhatott hogy az új szolgálati helyemre azon az úton utaztam egy felsőtárkányi kollégámmal meg Nagy Zolival, aki Cserépből leszerelt,de én vissza csalogattam a seregbe. Nem találta helyét idekinn(valahol  ő is katonának született). Ez az út Kerepestarcsa határában van, nagy, hosszú lejtős, egyenes út. Miért olyan emlékezetes? Mert itt álltunk meg a kilométer hosszúságú oszlopmenetünkkel. A "rendszerváltás" úgy döntött kilövi a laktanyát alólunk. A technikát lábon(kerekeken) vittük a dunántúlra. Ezen a lejtőn álltunk meg, míg a rendőrség megérkezik és át kisérhetnek bennünket Budapesten. Én a vége felé voltam kocsi pk, így láthattam azt a rengeteg Krazt, Rábákat , Zileket. Szép látvány ennyi kocsi a sötétben kivilágítva és csak halad, halad a megadott cél felé!

De ami előtte volt! Gördültünk lefeké a laktanyából. Leérve a cserépi útra, jobbra a falu elterült, láttam a lakótelepet és tudtam ide már csak aludni jövünk vissza pár nap múlva. Ott vannak családjaink, feleségek, gyerekek, de egy darabot most el kell vinni magunkból! A technikát ami átélt megannyi "műkit",  egy fokat, napi, heti, havi ellenőrzést, átállásokat(téli-nyári)amit megtanultunk kezelni, kiszolgálni rajta az újoncokat kiképezni. Még ma is hallom: RKU. 1.-3.-5. állványra feszültséget add ki!.....elfogás,rádióvezérlés..rakéta indult,...K4..K3.... csatornán....cél megsemmisült...

Nagyon nehéz volt elhagyni akkor a falut. Tudtuk egy korszak véget ért. Hányan de hányan tudták mi a dolguk, megtették amire felesküdtek.

Azt az út szakaszt ezért nem tudom elfelejteni.

A bejegyzés trackback címe:

https://cserepibakancs.blog.hu/api/trackback/id/tr161599566

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása