Ezt a katona történetet is Gáspár István küldte Mezőkövesdről.   

Ez a történet nem a sorkatonai szolgálat alatt történt, hanem a dicső tartalékos szolgálatom alatt!

Megemlíteném, hogy 34 évig voltam gépkocsivezető a Borsod Volánnál, 1,5 millió kilométert vezettem le balesetmentesen különböző típusú autókon. A katonaság előtt billenős ZILT vezettem, utána 15 évig billenős SKODÁT Tiszaújvárosban, majd 16 évig csuklós busz következett Mezőkövesden!
Történt úgy 85 nyarán, hogy jött az értesítés, hogy elő a ruhát és be kell vonulni a Volán telepre Tiszaújvárosba holnapután reggel 6 órára, mert kitelepítés gyakorlat lesz és a Kengyel melletti rétre kb. 70 volános spéci technikának kell kivonulnia és ott két hétig rengeteg katonás baromságot kell gyakorolniuk!
A hatalmas lelkesedésemtől csak a hazaszeretetem volt nagyobb, mert nincs attól felemelőbb érzés, mint a haza érdekében értelmes, fontos dolgot cselekedni!
Több mint 70 gépkocsivezető, kb. 35 kiszolgáló személyzet és rengeteg tartalékos tiszt foglalta esti imájába annak a nevét aki ezt az őrültséget kitalálta! Tipikus, semmi értelme nincs, de roppant katonás, esetnek!
Odavezényeltek vagy 150 különböző korú, végzettségű elhízott civilt a puszta közepére, sátorba, folyó víz nélkül gyakorolni a vasúti kocsira történő felállást! Hogy miért, senki nem tudta!
Térjünk vissza az elejére. A mi üzemegységünktől 12 ember kapott behívót a család nagy örömére! Kijelöltek számomra egy megkímélt állapotban levő hosszúplatós SKODÁT, majd holnap reggel azzal indulok a harcba!

A vezetéssel nem volt gond, mert addig is azt vezettem csak billenőset. Kibuliztam az akkori igazgatómnál, hogy engedjen haza kocsival, hogy ugye szokjuk egymást, meg egyúttal a közbeeső falukba hazaviszem a három sorstársamat, reggel felszedem Őket és hatra itt vagyunk! Meg különben is lehet, hogy vissza sem térünk a csatából és ez lenne az utolsó kívánságuk! Beleegyezett! Repesztettünk hazafelé és természetesen minden kocsmánál meg kellett állni! Mit szépítsem a dolgot, három kissé ittas kollegát vittem haza és reggel három kifacsart, másnaposat vettem fel! Mikor beértünk az igazgató már várt bennünket azzal, hogy a katonaság mindig ráhagy a létszámra és ha hazaengednek valakit, ki legyen az. Persze a nősök közül sorsolta ki a szerencsést!

Összeverődött a 70 volános autó és konvojban haladva, minden kereszteződésben rendőri biztosítással dübörgött a kitűzött cél felé! Útközben, mikor összetorlódtunk a bámészkodó civilek, kérdezték, hogy mi történt, hová megyünk? Mert csak azt látták, hogy katonák vezetik a kocsikat és rendőrök őrülten szirénáznak! Mi meg kikiabáltunk nekik viccesen, hogy kitört a háború, nyakunkon az ellenség! Még most is előttem van a tekintetük! Végre odaértünk! Megkezdődött az igazi katonás fejetlenség, senki nem tudott semmit! Odairányítottak a műszaki átvevőhelyhez, hogy a technikát átvizsgálják és számba vegyék.

Várakozás közben előre sétáltam felderíteni a helyzetet. A vizsgálatot végző szerelővel szóba elegyedtem. Kérdezgettem, hogy honnan jössz, mi újság, stb. és végül, hogy szomjas vagy-e?

- Mid van? - kérdezte rutinosan! 
- Mi kell! - válaszoltam nem kevésbé!
Rögtön tudtam, hogy barátok leszünk!
Felajánlottam neki az előző nap a kocsiba betárolt munícióból egy liter bort, meg egy másikat, hogy ha segít innen meglépni! Vette a lapot! Na, meg szomjas is volt! Azt mondta, hogy mikor sorra kerülök mondjam azt, hogy a kanyarokban recsegett a szupport! Kitűnő ötlet, mert leellenőrizhetetlen!
Alázatos, közömbös arckifejezéssel adtam elő a mesét. A főhadnagy aki civilben tanár volt, értelmes tekintettel hallgatott bennünket, mert a barátom is segített ecsetelni a recsegés súlyos következményeit, megdolgozott a jutalmáért!
- Álljon félre! – mondta ki a varázsszót a főhadnagy! 
Szerintem azt sem tudta mi a szupport!
- Honnan jött? – kérdezte! Ekkor már tudtam, hogy győztünk!
- Tiszaújvárosból!- válaszoltam katonásan!
- Vissza tud jutni Tiszaújvárosba? – kérdezte. 
- Lassan haladva, óvatosan valószínű!- válaszoltam!
- Kérje el a papírjait és induljon, de vigyázzon nagyon! – mondta!
Miután lerendeztem az adósságomat a többiek irigykedő tekintetétől kisérve lassan, cammogva elindultam hazafelé. Amíg láttak, de mikor kikerültem a látómezőből a lovak közé csaptam! Végig nevettem az egész utat, magamban! Másfél óra múlva a telepen voltam, az igazgatóm kérdezte, hogy miért pont engem küldtek vissza?
- CSAK, MERT SZERENCSÉM VOLT! – válaszoltam!

Két hét elteltével visszajöttek az elgyötört kollegák és mesélték, hogy mekkora szívás volt az egész és hatalmas mázlim volt, hogy egyedüliként megúsztam az egészet!
Valóban csak szerencsém volt?

Döntse el az olvasó!

Gáspár István

A bejegyzés trackback címe:

https://cserepibakancs.blog.hu/api/trackback/id/tr751483292

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása