Ezt a katona történetet Gáspár István küldte Mezőkövesdről.

    Nemrégen jártam a cserépi laktanyában, -már ami maradt belőle,- fényképeket készíteni, egykori kaszárnyámról. Mostanában ahogy öregszik az ember olyan jó emlékezni, a régi időkre!  Talán azért mert fiatalok voltunk, vagy talán azért, mert olyan sok bolondságban benne voltunk Mi is, mint a mai fiatalok!

    Ahogy ott sétálgattam és fotóztam, olyan jó érzés fogott el. Szinte megelevenedtek a falak, és emlékek tolultak az agyamba, egy pillanatra mintha hallottam volna az első fokot jelző szirénát a rohanó katonákat. Igen emlékek a fiatalkorom emlékei, hiszen Én is részese voltam az alakulat a történelmének! Ahogy a felső folyosóra értem, eszembe jutott egy nagyon régi történet. Soha nem mondtam el senkinek, de most 32 év után azt hiszem, név nélkül azért megoszthatom a blog olvasóival ezt a kis történetet.

Az eset még fiatal „kopasz” koromban történt!

    A napi fáradságos kiképzés után, mostuk takarodó előtt a WC-t úgy, mint mindig rendesen a tardi barátommal Pelyhe Miklóssal, aki már sajnos nincs közöttünk.

    Ahogy mostunk, eszembe jutott, ha lenne egy kis pálinkám Én hová dugnám, hogy ne találják meg. Nyilvánvaló lett számomra legjobb hely a WC-ben az öblítő tartály. Ahogy elmélkedem arra a következtetésre jutottam, hogy meg is nézem Én azt a helyet. Belenyúltam a WC tartályba, egyből kezembe akadt egy fél literes üveg, amiből alig hiányzott valamennyi barackpálinka! Nem tudom miért, de akkoriban ez volt a kedvenc ital a katonák között, talán azért, mert nem volt nagyon büdös és nem húzott csíkot maga után az ember! Rendkívül ötletes dugi hely volt, folyamatos hűtéssel, mikor megszomjazott a harcos csak gondolt egyet, kiment WC-re és magához vett néhány cseppet a helye-huja vízből! Mindjárt vidámabban telt a nap!

De térjünk vissza az üvegre, kb. 3 másodpercig tanakodtunk néhai barátommal, majd 2 másodperc alatt döntöttünk az üveg tartalmának a sorsáról! Kimondtuk a szigorú ítéletet, EL KELL PUSZTÍTANI!!! A kivégzés módja, szervezetbe való bevitel és ez ellen nincs fellebbezés! Az ítéletet ott helyben, azonnal végrehajtottuk! Kicsit lassabban, de könnyebben ment a fókázás! Később döbbentünk rá, hogy ki tudja kié lehetett a szesz, bármikor jöhet és „megöl” bennünket, ha meglátja, hogy az üveg a víz tetején úszik! Tenni kellett valamit, de gyorsan! Fogtuk és belevizeltünk mindketten az üvegbe, hogy legalább a látszat megmaradjon! Kissé harcolva a gravitációval, ügyesen, feltűnés nélkül visszasunnyogtunk a hálóba, és a többiek csak néztek, hogy mi történt velünk!

    Nem telt el tíz perc és hatalmas ordítás remegtette meg a folyosó falait! Válogatott középkori kínzásokat kilátásba helyezve üvöltött az, aki a legkegyetlenebb kiképzőnk volt! Az egész körlet értetlenül állt a szitkozódás előtt, csak mi tudtuk ketten a valódi okát! Reszkettünk a takaró alatt, mert ha megkérdezi, hogy ki takarított a WC-ben, fel sem tudunk állni, egyből megbuktunk! De nem volt hülye, mert ha kiderül, hogy mi történt, örökre rajtamarad. Ezt tudta Ő is! Másnap kerültük nagyívben, de bennem végig bujkált a kisördög!

    A legközelebbi szívatásánál kértem, hogy négyszemközt beszélhessünk! Megmondtam neki, hogy én voltam, aki belevizelt az üvegbe, és ha tovább szívat, elterjesztem! Földbe gyökerezett a lába és láttam rajta, hogy tanácstalan, mint egy kisközség! Néztük egymást percekig, én már arra gondoltam, hogy Medve-cselt vagy Bőgő-fogást alkalmazzak, ha nekem ugrik, de nem, mert végiggondolta az egészet.

    Innentől kezdve aranyéletem lett, nagyon megváltozott a viselkedése irányomban, mikor Ő volt ügyeletben nyugodt voltam, mert tudtam, hogy úgy sem fog szólítani!

    A többiek találgatták, hogy mit mondhattam neki, de én betartottam az ígéretemet és hallgattam.

    Később jó haverok lettünk, de a TITKOT megőriztem!

    Most nektek 32 év után elárultam! Ha esetleg  Ő is elolvassa, bizonyára jót nevet már ezen a nagyon régi kis történeten! 

Gáspár István Mezőkövesd.

Egy volt cserépi harcos.

A bejegyzés trackback címe:

https://cserepibakancs.blog.hu/api/trackback/id/tr151483277

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása